ponedeljek, 14. oktober 2024

TUJCI IN PRISELJENCI NA ZEMLJI

TUJCI IN PRISELJENCI NA ZEMLJI

Avgust 2024




Biblija pravi, da smo Božji ljudje tujci, romarji in začasni prebivalci na Zemlji. Bog nas tako vidi in mi se tako počutimo. Mi ne spadamo sem. Zakaj? Svet je v oblasti hudobnega, mi pa pripadamo Jezusu.

1 JANEZ 5:19 Vemo, da mi izviramo od Boga, ves svet pa leži v oblasti Hudobnega.

  Bog hoče, da se na Zemlji počutimo kot tujci. Zakaj? Ker nas hoče imeti zase. Mi smo njegovo kraljevsko duhovništvo in državljani nebeškega kraljestva. Bog noče, da bi se podredili oblasti hudobnega in bili državljani tega sveta.

FILIPLJANOM 3:20 Mi pa imamo svoje državljanstvo v nebesih, od koder tudi željno pričakujemou rešitelja, Gospoda Jezusa Kristusa …

To življenje na Zemlji je poligon, kjer nas Bog preizkuša in utrjuje, da bomo postali zanesljivi državljani nebes, kjer bomo deležni čudovite prihodnosti v večnosti. Upora in padca, podobnega Luciferjevemu, ne bo nikdar več. Eno je, da pripravljamo sebe. Drugo pa je, da smo na Zemlji tujci in priseljenci z nalogo od Boga. Kakšno nalogo? Bog je v svoj načrt vključil tudi pogane. Bog jih po nas roti, naj se spravijo z Bogom. 

2 KORINČANOM 5:20 NS - Veleposlaniki smo torej, ki zastopamo Kristusa, kakor da bi Bog po nas rotil. Kot Kristusovi zastopniki prosimo: »Spravite se z Bogom.«

Ne prenapolnimo svojega življenja z aktivnostmi in projekti, ki niso pomembni za Božje kraljestvo in lahko ob sodbi zgorijo.

PSALM 90:12 Pokaži nam, kako naj štejemo svoje dni, da si bomo pridobili modro srce! Z drugimi besedami: Uči nas, kako naj modro porabimo ves čas, ki nam je na voljo.

EFEŽANOM 5:15 Skrbno torej pazíte, kako živite, ne kot nemodri, ampak kot modri. 16 Skrbno izrabljajte čas, kajti dnevi so hudi. 17 Zato ne bodite nerazumni, ampak spoznajte, kaj je Gospodova volja.

Če smo tujci in priseljenci, ne bomo gradili svojih zakladov na Zemlji, ampak v nebesih. Mislim na tuje krščanske delavce, ki so bili tujci in priseljenci tukaj v Sloveniji. Ko je prišel njihov čas, so morali pustiti domove, kavče, omare, pralni stroj in še marsikaj za sabo in oditi. Drugače ne more biti. Kaj pa slika ljudi, ki gradijo bogastvo in sebične zaklade na Zemlji in ne v nebesih? Nič ne moremo odnesti s seboj. Odnesemo samo duhovne zaklade, če smo služili.

MATEJ 6:19 »Ne nabirajte si zakladov na zemlji, kjer uničujeta molj in rja in kjer tatovi vlamljajo in kradejo; 20 nabirajte pa si zaklade v nebesih, kjer jih ne uničujeta ne molj ne rja in kjer tatovi ne vlamljajo in ne kradejo. 21 Kjer je namreč tvoj zaklad, tam bo tudi tvoje srce.«

En lep primer imamo o tem:

LUKA 12:16 Povedal jim je priliko: »Nekemu bogatemu človeku je polje dobro obrodilo, 17 zato je v sebi razmišljal: ›Kaj naj storim, ker nimam kam spraviti svojih pridelkov?‹ 18 Rekel je: ›Tole bom storil. Podrl bom svoje kašče in zgradil večje. Vanje bom spravil vse svoje žito in dobrine. 

19 Tedaj bom rekel svoji duši: Duša, veliko dobrin imaš, shranjenih za vrsto let. Počivaj, jej, pij in bodi dobre volje.‹ 20 Bog pa mu je rekel: ›Neumnež! To noč bodo terjali tvojo dušo od tebe, in kar si pripravil, čigavo bo?‹ 21 Tako je s tistim, ki sebi nabira zaklade, ni pa bogat pred Bogom.« Nič ni nesel s sabo na drugo stran.

Kontrast temu pa najdemo v: 

JAKOB 1:27 Čista in neomadeževana pobožnost pred Bogom in Očetom je to: skrbeti za sirote in vdove v njihovi stiski ter se ohraniti neomadeževan od sveta.

1 KORINČANOM 7:31 ZNZ Ta svet naj vas ne dobi pod svojo oblast s tem, kar vam ponuja in zapomnite si, da vendarle ničesar ne morete obdržati, kajti svet in vse to, kar imamo, bo kmalu propadlo.

KOLOŠANOM 3:1 Če ste torej vstali s Kristusom, iščite to, kar je zgoraj, kjer je Kristus, sedeč na Božji desnici. 2 Mislite na to, kar je zgoraj, ne na to, kar je na zemlji. 3 Kajti umrli ste in vaše življenje je skrito s Kristusom v Bogu. 4 Ko se bo prikazal Kristus, vaše življenje, tedaj se boste tudi vi prikazali z njim v slavi.

5 Zato omrtvite v sebi to, kar teži k zemlji: nečistovanje, nečistost, strastnost, hudobno poželenje in slo po čim večjem imetju, ki je toliko kot malikovanje. 

Meseni kristjani mislijo na zemeljske stvari, duhovni pa na nebeške. Kaj je Jezus rekel o sebi pred farizeji?

JANEZ 8:23  In govoril jim je: »Vi ste od spodaj, jaz pa sem od zgoraj. Vi ste od tega sveta, jaz pa nisem od tega sveta.«



Če smo s srcem osredotočeni na zemeljske stvari, kaj se zgodi?

MARKO 8:36 Kaj namreč človeku koristi, če si pridobi ves svet, svojo dušo pa izgubi? 37 In kaj bi človek lahko dal v zameno za svojo dušo?

Očaki so nedvomno živeli kot tujci in priseljenci. Bog je poslal Abrahama v deželo, ki zanjo še slišal ni. Očaki so bili tujci, romarji in začasni prebivalci v obljubljeni deželi. Živeli so v šotorih, ki so le začasno bivališče. Že takrat je Abraham stremel po nebeškem domu.

HEBREJCEM 11:8 Po veri je bil Abraham pokoren, ko je bil poklican, naj odide v kraj, ki naj bi ga dobil v delež. Odšel je, ne da bi vedel, kam gre. 9 Po veri se je priselil v obljubljeno deželo kot v tujino in z Izakom in Jakobom, ki sta bila z mojim deležna iste obljube, prebival v šotorih. 10 Pričakoval je namreč mesto, ki ima temelje in je njegov graditelj in stvaritelj Bog.

Temelji mesta pa ne označujejo nekaj začasnega, ampak bo to stalno večno bivališče Božjih ljudi. Obljubo nebeškega doma in mesta čakamo še danes tudi mi:

HEBREJCEM 11:13 V veri so pomrli vsi ti. Niso doživeli izpolnitve obljub, vendar so jih iz daljave gledali, pozdravljali in priznavali, da so na zemlji tujci in priseljenci (začasni prebivalci).

Toda izpolnitev obljube prihaja. Razumem, da bomo v mileniju bivali v Božjem mestu v nebesih. Po mileniju pa se bo nebeško mesto spustilo z nebes na Zemljo. In Bog bo prebival med oslavljenimi ljudmi na novi Zemlji. Zmagovalci prve bema sodbe bomo bivali ob Jezusu. Janez 14:3 Ko odidem in vam pripravim prostor, bom spet prišel in vas vzel k sebi, da boste tudi vi tam, kjer sem jaz. 

Večtisočletno čakanje, hrepenenje in molitev vernikov bo obrodilo sadove.

RAZODETJE 21:1 Nato sem videl novo nebo in novo zemljo. Kajti prvo nebo in prva zemlja sta izginila in morja ni bilo več. 2 Videl sem tudi sveto mesto, novi Jeruzalem, ko je prihajal z neba (nebes) od Boga, pripravljen kakor nevesta, ki se je ozaljšala za svojega ženina. 3 In zaslišal sem močen glas, ki je prišel od prestola in rekel: »Glej, prebivališče Boga med ljudmi! In prebival bo z njimi, oni bodo njegova ljudstva in Bog sam bo z njimi, njihov Bog. 

4 In obrisal bo vse solze z njihovih oči in smrti ne bo več, pa tudi žalovanja, vpitja in bolečine ne bo več. Kajti prejšnje je minilo.«

10 Nato me je angel v Duhu odnesel na veliko in visoko goro ter mi pokazal sveto mesto Jeruzalem, ki je prihajalo z neba od Boga 11 in je imelo Božje veličastvo … 

Današnja grešna Zemlja je minljiva in začasna. Zato se ne imejmo za državljane današnje Zemlje, ki bo v sodbi požgana skupaj z brezbožnimi. Nova Zemlja pa bo stalno bivališče za vse pravične, ki bodo odrešeni po drugi sodbi.

1 JANEZ 2:15 Ne ljubite sveta in tudi ne tistega, kar je v svetu! Če kdo ljubi svet, v njem ni Očetove ljubezni, 16 kajti vse, kar je v svetu – poželenje mesa, poželenje oči in napuh življenja – ni od Očeta, ampak od sveta. 17 Svet in njegovo poželenje mineta; kdor pa izpolnjuje Božjo voljo, ostane vekomaj.

2 PETER 3:7 Po isti besedi pa sta sedanja nebo in zemlja shranjena za ogenj ter prihranjena do dneva sodbe in pokončanja brezbožnih ljudi.

RAZODETJE 21:1 Videl sem nova nebesa in novo zemljo. Kajti prejšnja nebesa in prejšnja zemlja sta prešla in morja ni več.

Biblija pravi, da živimo oddvojeni za Boga. Jakob je lepo rekel:

GENEZA 47:9 Jakob je faraonu odgovoril: »Let mojega življenja, mojega bivanja na tujem, je sto trideset; malo jih je in bila so polna tegob. Ni jih toliko, kolikor je bilo let življenja mojih očetov, dni njihovega bivanja na tujem.«



Tudi kralj David je govoril podobne besede.

PSALM 119:19 Tujec sem na tej zemlji, ne skrivaj mi zapovedi svojih.

PSALM 39:12 Gospod, usliši mojo molitev, poslušaj moje vpitje, ne bodi gluh za moje solze, saj sem le gost pri tebi, priseljenec kakor vsi moji očetje.

Bodite v svetu in ne bodite del sveta. Janez 17:14 Niso od sveta, kakor jaz nisem od sveta.

2 KORINČANOM 6:17 »Zato odidite izmed njih in se ločite,« pravi Gospod, »in nečistega se več ne dotikajte in jaz vas bom sprejel.«

2 KORINČANOM 5:6-8 6 Zato smo vedno pogumni, čeprav vemo, da smo zdoma in daleč od Gospoda, dokler smo doma v tem telesu na zemlji), 7 saj v veri hodimo in ne v gledanju. 8 Vendar smo pogumni in zadovoljni s tem, da se bomo izselili iz telesa in se priselili h Gospodu (v nebesa).

Branko Dežman


Ni komentarjev:

Objavite komentar