torek, 17. november 2020

KRALJICA Z JUGA BO NA SODBI

 KRALJICA Z JUGA BO NA SODBI

November 2020


MATEJ 11:20 Tedaj je začel grajati mesta, v katerih se je zgodilo največ njegovih mogočnih del, ker se niso spreobrnila: 21 »Gorje ti, Horazín! Gorje ti, Betsajda! Če bi se v Tiru in Sidónu zgodila mogočna dela, ki so se zgodila v vaju, bi se že zdavnaj spokorila v raševini in pepelu. 

22 Toda povem vama: Tiru in Sidónu bo na sodni dan laže kakor vama. 23 In ti, Kafarnáum! Se boš mar do neba povzdignil? Do podzemlja se boš pogreznil! Če bi se v Sódomi zgodila mogočna dela, ki so se zgodila v tebi, bi še danes stala. 24 Toda povem vam: Sódomski deželi bo na sodni dan laže kakor tebi.«

Jezus je bil do ljudi običajno sočuten in usmiljen, toda znal je bil zelo grob do hinavskih in zavistnih verskih voditeljev in jim je brez ovinkov vse povedal v obraz. Zgornji odlomek nam razodeva nekaj več o končni sodbi. Vemo, da bo vsak posameznik odgovarjal zase, tukaj pa govori o sodbi mest, da bomo soudeleženi pri krivdi mest. Razodeva tudi, da bodo nekatera mesta blažje sojena, druga pa bodo vržena v podzemlje. V pogovoru s farizeji nam je razodel tudi, kdo bo v sodbi sodeloval.

MATEJ 12:38 Tedaj so se nekateri izmed pismoukov in farizejev začeli pogovarjati z njim in so rekli: »Učitelj, od tebe bi radi videli znamenje.« 39 On pa je odgovoril in jim rekel: »Hudobni in prešuštni rod zahteva znamenje, toda ne bo mu dano znamenje razen znamenja preroka Jona. 40 Kakor je bil namreč Jona v trebuhu velike ribe tri dni in tri noči, tako bo tudi Sin človekov v osrčju zemlje tri dni in tri noči. 

41 Ninivljani bodo na sodni dan vstali s tem rodom in ga obsodili, kajti spreobrnili so se na Jonovo oznanilo; in glejte: več kakor Jona je tukaj. 42 Kraljica Juga bo ob sodbi vstala s tem rodom in ga obsodila, kajti prišla je s konca zemlje, da bi slišala Salomonovo modrost; in glejte: več kakor Salomon je tukaj.«

Neverjetno, kdo bo priča in koga bo Bog uporabil, da bo sodil! Ljudi, ki so se odzvali Bogu in plačali ceno. Bog je glavni sodnik, toda tukaj je jasno, da bo sabski kraljici in Ninivljanom dana oblast, da obsodijo grešne po svojem pričevanju. Pa ti ljudje sploh niso Izraelci! Ninivljani so se spokorili po Jonovih grožnjah. Malo se o tem ve, toda kraljica iz Sabe se je z zlatom in dišavami lačna Boga in resnice podala na neverjetno 2200 km dolgo, nevarno pot. Koliko je to? Skoraj dvakrat toliko kot od nas do Londona! Imela je mnogo življenjskih vprašanj, morda jo je mučila zmeda in je rabila odgovore zase in za svoje kraljevanje. Plačala je ceno, da je slišala Božjo modrost, ki jo je gotovo osvobodila. Nihče prej v njenem življenju ji ni mogel odgovoriti na vprašanja tako kot Salomon. 1 Kraljev pravi, da je osupnila od začudenja, da ji je vzelo dih. Toda Biblija pravi, da je današnjem času prisoten večji od Salomona. 

No, tega večjega od Salomona sem srečal – Jezusa. Lahko se poistovetim s kraljico z Juga. Točno tako se je zgodilo tudi z mano. Boga sem iskreno iskal sedem let v new age-u. Najmanj sem pričakoval, da ga bom našel v krščanstvu, ker sem imel prej izkušnje le z mrtvo religijo. Ko me je Bog privedel v krščansko skupnost v Novi Zelandiji, smo se s tamkajšnjimi kristjani začeli pogovarjati o duhovnih stvareh. Rekli so mi, da najdemo v Bibliji odgovor na vsako življenjsko vprašanje. Bil sem v sebi duhovno zmeden in imel sem mnoga življenjska vprašanja.

Izzval sem jih in sem rekel: »Torej mi boste odgovorili na moja vprašanja?« Postavil sem jim kakih 30 vprašanj in so mi nanje odgovorili bolje, kot sem pričakoval. Ne samo, da sem ostal brez diha od začudenja, kot kraljica iz Sabe, celo kolena so se mi šibila. Vedel sem, da sem našel tisto, kar sem iskal in sem se še isti dan sprejel Jezusa, se spreobrnil in se dal krstiti! Ti odgovori so spremenili moje življenje, tako kot so Salomonovi kraljičino. Časi so drugi. Jaz sem prepotoval 18.300 km, to je devetkrat toliko kot kraljica, da sem našel Jezusa.


    Kdo je večji od Salomona? Jezus! Zakaj to pravi? Zato, da bi tudi mi spregledali in bili lačni resnice in plačali ceno v naši hoji z Bogom. O katerih štirih stvareh Biblija govori v prid kraljici iz Jemna? 1 – priča bo pri sodbi; 2 – sama bo vključena v sodbo; 3 – sama bo primer drugim; 4 – sama je dokazala, kako vredno ji je bilo srečati Božjega moža Salomona, kaj šele Jezusa v današnjem času. Razmišljal sem: ona ni bila Judinja, toda Bog jo je uporabil, tako kot Moabko Ruto, prababico kralja Davida. 
    Njeno srce ni bilo blokirano s tujimi bogovi. Imela je pravo srce pred Bogom. Božjo modrost in razodetje Boga je prejela od Salomona. Ali je imela Biblijo? Morda ji je Salomon dal kakšne zvitke. Ona je po tem obisku zagotovo hodila z Bogom do konca življenja. Morda je imela ob sebi kakšnega somišljenika. Nam v Sloveniji ni lahko, toda imamo več kot kraljica iz Sabe, ki je vzor predanosti in zvestobe Bogu, ki je bil prisoten z izraelskim narodom 2200 km proč od nje. Ruta je postala del Izraela in del njihove duhovne hoje in dediščine Mojzesovih postav.

Poglejmo še več o sodbi:

1 – Jezus obljublja končno sodbo za vse, kar v življenju delamo, dobro ali slabo. Če se je zavedamo, bomo Bogaboječi in se bomo bolj pazili, kaj počnemo. Sodnik bo na tehtnici vagal naše življenje po standardih Božje besede. Očitno, da bo sodbo delegiral tudi med druge Božje ljudi, ki bodo sodili po Sv. Duhu pod njegovim nadzorom.

2 – Pri sodbi so potrebne priče. Na podlagi gornjega odlomka bodo pri sodbi prisotne priče iz prejšnjih vekov, ki bodo pričale za pravično sodbo. Kraljica iz Sabe je živela 1000 let prej kot Jezusova generacija, proti kateri bo pričevala in razsodila.

3 – Primer ljudi prejšnjih obdobij bo pričal proti našim izgovorom. 

Kraljica je pustila za sabo ves luksus in lagodno življenje kraljestva, da bi našla in slišala Božjo modrost. Ali je bilo pol leta napora dovolj za 4400 km pešpoti in na kamelah? Iz Egipta do Izraela je samo 400 km. To je duhovna lakota kraljice. Nekateri danes se še od klopi do oltarja ne premaknejo, da bi prejeli blagoslov. Za tisti čas bo kraljica obsodila nasprotovanje in sovražen odnos religioznih Judov do Jezusa, ki je učil pred njimi, ne 2000 km stran. Govoril je modrost in resnico direktno od Boga, večjo kot Salomon, in so ga umorili. Dejansko so umorili Boga.

Kaj bo kraljica ob sodbi rekla farizejem? Bili ste slepi, zavistni in trdih src. Kljub temu, da ste videli Božje čudeže, ste Jezusu postavljali zvijačna vprašanja, da bi ga naznanili Rimljanom. Učil je med vami, opominjal vas je in je hotel, da se obrnete k Bogu, pa ste ga dali umoriti kot mnoge preroke prej, ki so oznanjali Božjo maziljeno resnico. Vaša dela so bila hudobna, ljubili ste temo, torej odidite v temo, kjer vam je mesto!

4 – Jezus je torej največja vrednota in vreden vsakega truda.

Jezus je daleč večji od Salomona. On je takšen zaklad, da vse prodamo, kar imamo, da ga dobimo.

MATEJ 13:44 Nebeško kraljestvo je podobno zakladu, skritemu na njivi, ki ga je nekdo našel in spet skril. Od veselja nad njim je šel in prodal vse, kar je imel, in kupil tisto njivo.

45 Nebeško kraljestvo je tudi podobno trgovcu, ki išče lepe bisere. 46 Ko najde en dragocen biser, gre in proda vse, kar ima, in ga kupi.

    On je največja vrednost od vsega in vreden križa, ki ga moramo nositi. Prav sodba bo razodela, koliko nam je bil Jezus vreden. Kraljica z juga se je bolj žrtvovala za nekaj manjšega, kot se današnji kristjani žrtvujejo za nekaj neprecenljivega. Jezusova generacija ni imela srca z Bogom, ker so tako ravnali z njim. Kot so naredili z Jezusom, tako sodbo bodo prejeli zase. Kaj pa mi danes? Ali ne kažemo, koliko nam je Jezus vreden, z našim služenjem? Koliko smo se pripravljeni žrtvovati za Božje kraljestvo? Kaj smo se naučili: da je Jezus neprecenljiv, da bo vsak sojen, sodba bo razodela, koliko nam je bil Jezus vreden in ljudje iz preteklih obdobij bodo pričevali proti našim izgovorom s svojim zgledom in bodo sodelovali v sodbi.

Koliko od nas bi šlo iz Slovenije v Izrael (2300 km) s kamelo, da bi slišali Jezusovo modrost? Jaz bi šel, vendar malo mlajši. Toda vsi smo večkrat krivi, da Jezusa premalo cenimo. Jezus sam pričakuje duhovno lakoto, da ga iščemo in plačamo ceno. Ko je množicam govoril v prilikah, jim ni razodel njihovega pomena. Pomen je razodel le učencem, ki so zapustili vse in mu služili. Od nas tudi pričakuje, da zapustimo vse in ga postavimo na prvo mesto. Če hočemo globlja razodetja in globlji odnos z njim, si moramo vzeti čas zanj. Moramo ga globlje iskati, biti duhovno lačni, si prizadevati za kaj več in vztrajno moliti. Plačati moramo ceno in biti v občestvu z njim. Bog ni poceni.

Dobra novica je, da v Jezusu za nas ni več nobene obsodbe in pogube. Jezus je naš zastopnik, advokat. Dejstvo pa je, da to, kar delamo ali ne delamo, bo vplivalo na naš status in nagrade v večnosti in mimo tega ne moremo.

Branko Dežman


Ni komentarjev:

Objavite komentar